"Crearea de valoare se află în centrul strategiei Renault Group şi se reflectă în activitatea din primul trimestru 2022. Vânzările noastre pe canalele cele mai rentabile continuă să progreseze iar politica proactivă în domeniul comercial derulată de la jumătatea anului 2020 se dovedește fructuoasă. În plus, gama de modele E-TECH este un succes confirmat. Portofoliul de comenzi, aflat la un nivel record, beneficiază de evoluția gamei de vehicule care devine tot mai competitivă. Într-un context perturbat de conflictul din Ucraina, de criza semi-conductorilor şi de inflație, Renault Group îşi continuă redresarea şi îşi accelerează aplicarea strategiei."
Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552 000 de vehicule în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce la creșterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile. Astfel, în principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69 % din total, faţă de 54 % în primul trimestru din 2021.
Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH care reprezintă 36 % din vânzările de vehicule de persoane, în creștere cu 13 puncte procentuale faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29 % din total (+8 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2021). Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creștere a vânzărilor de 40 % faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziționarea ca actor de referință al mobilității electrice şi hibride.
Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depășit 2 milioane de unităţi vândute de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9 000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa.
Activitatea Alpine este concentrată în acest început de an asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110. Vânzările mărcii au crescut cu 67 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări la 31 martie 2022. Modelul Spring înregistrează 20 500 de comenzi în primul trimestru iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un carnet de comenzi consistent (36 500 de comenzi înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70 % pentru versiunile superioare).
Megane E-TECH Electric afişează deja peste 10 000 de comenzi în două luni, din care 70 % pe versiunile superioare. Primele livrări ale modelului Megane E-TECH Electric vor avea loc în luna mai în Franţa şi în iunie pe principalele pieţe europene.
În trimestrul I 2022, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 9,7 miliarde de euro, în scădere cu 2,7 % faţă de perioada similară a anului trecut. Calculată la curs de schimb şi perimetru constant, scăderea este de 0,7 %.
Cifra de afaceri a AVTOVAZ şi a Renault Rusia este de 0,9 miliarde de euro, în scădere cu 15,7 % faţă de perioada similară a anului trecut, activitatea fiind puternic impactată începând din 24 februarie, de conflictul din Ucraina. Contribuţia AVTOVAZ se ridică la 527 milioane de euro, în scădere cu 23,1 %. Cifra de afaceri a Renault Rusia se ridică la 367 milioane de euro, în scădere cu doar 2,1 % ca urmare a operațiunilor de eliminare a stocurilor şi a creşterii prețurilor.
Exceptând activitățile AVTOVAZ şi Renault Rusia, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 8,9 miliarde de euro, în scădere cu 1,1 % iar cifra de afaceri a activității Automobile se ridică la 8,1 miliarde euro, în scădere cu 1,0 %. Această evoluție este rezultatul următoarelor elemente:
Efectele cursului de schimb, de -0,9 puncte, sunt cauzate în principal de devalorizarea Lirei turcești şi într-o măsură mai mică a Peso-ului argentinian.
Efectul de volum, -8,9 puncte, se explică în principal prin scăderea pieței auto în Europa ca urmare a penuriei de semi-conductori, cu impact în principal asupra vânzărilor mărcii Renault, Dacia fiind mai puțin expusă la furnizorii cei mai afectați.
Efectul indus de preţ, de +5,6 puncte, reflectă continuarea politicii noastre care pune accent pe valoare în faţa volumelor de vânzări precum şi creșterile de preţ necesare pentru a compensa inflația costurilor şi devalorizarea anumitor monede (Lira turcească şi Peso-ul argentinian).
Efectul mixului de produs, de +2,2 puncte reflectă lansarea modelului Jogger în cursul acestui trimestru şi succesul modelului Arkana lansat în trimestrul al doilea 2021.
Impactul vânzărilor către companiile partenere este de -2,8 puncte. El este cauzat în principal de scăderea producției de motoare diesel şi de vehicule pentru partenerii Renault Group, în special încheierea, la sfârşitul anului trecut, a contractelor cu Opel pentru fabricarea modelului Master şi cu FIAT, pentru producerea modelului Trafic.
Capitolul intitulat « altele » a adus o contribuţie pozitivă de 3,4 puncte ca urmare a performanței activității de vânzare de piese şi accesorii şi a Renault Retail Group.
Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 8 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul întâi 2022.
Finanţarea vânzărilor (RCI Bank & Services) realizează o cifră de afaceri de 737 milioane de euro în trimestrul I, în scădere cu 2,9 % faţă de trimestrul I 2021. Valoarea medie finanțată pentru contractele noi este în creștere şi permite compensarea scăderii cu 9,7 % a numărului de contracte ca urmare a reducerii înmatriculărilor.
La 31 martie 2022, stocul total (incluzând cel al reţelei de dealeri independenți) se cifra la 336 000 vehicule (echivalentul a 63 de zile de vânzări), faţă de 487 000 de vehicule la sfârşitul lunii martie 2021 şi se situa la nivel constant faţă de cel înregistrat la 31 decembrie 2021.
Pe 23 martie 2022, Renault Group a anunțat:
Criza de semi-conductori continuă să afecteze puternic piaţa auto. Renault Group confirmă că în 2022 va pierde din acest motiv o producţie de 300 000 de vehicule, în principal în primul semestru.
Într-un context marcat de inflația puternică a costurilor, Renault Group continuă politica sa comercială axată pe valoare şi continuă programele de reducere a costurilor pentru creșterea competitivității.
Așa cum a indicat cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, pe 18 februarie 2022, Renault Group confirmă că este în avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului strategic Renaulution şi accelerează aplicarea acestuia.
Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din toamna anului 2022, noile sale obiective financiare şi strategia sa care îl va poziționa ca un actor de referință al domeniului auto, competitiv, tehnologic şi responsabil.
(în milioane de euro)
Trim I - 2021
Automobile – fără AVTOVAZ - 8 566
Din care Renault Rusia - 375
AVTOVAZ - 685
Servicii de mobilitate - 5
Finanţarea vânzărilor - 759
Total - 10 015
(în milioane de euro)
Trim I - 2022
Automobile – fără AVTOVAZ - 8 476
Din care Renault Rusia - 367
AVTOVAZ - 527
Servicii de mobilitate - 8
Finanţarea vânzărilor - 737
Total - 9 748
(în milioane de euro)
Variaţia 2022/2021
Automobile – fără AVTOVAZ -1,1 %
Din care Renault Rusia -2,1 %
AVTOVAZ - 527 -23,1 %
Servicii de mobilitate +60,0 %
Finanţarea vânzărilor -2,9 %
Total -2,7 %
Cumul la 31 martie 2022 , Volume (Unităţi)
FRANŢA - 104 145
RUSIA - 75 104
ITALIA - 38 918
GERMANIA - 37 382
TURCIA - 29 648
BRAZILIA - 26 048
INDEIA - 23 205
MAROC - 16 502
SPANIA - 16 179
MAREA BRITANIE - 15 835
BELGIA+ LUXEMBOURG - 13 749
COREEA DE SUD - 12 659
POLONIA - 12 587
ARGENTINA - 10 218
COLUMBIA - 10 031
Cumul la 31 martie 2022 , Cotă de piaţă
VP+VU(%)
FRANŢA - 22,8
RUSIA - 27,1
ITALIA - 9,9
GERMANIA - 5,5
TURCIA - 19,5
BRAZILIA - 7,0
INDEIA - 2,2
MAROC - 39,9
SPANIA - 8,5
MAREA BRITANIE - 3,2
BELGIA+ LUXEMBOURG - 10,4
COREEA DE SUD - 3,5
POLONIA - 10,7
ARGENTINA - 10,2
COLUMBIA - 19,4
Trimestrul I 2021, 2022, % variaţie
RENAULT
______________________________
VP - 337 661, 279 185, -17,3
VU - 96 485, 69 547, -27,9
VP+VU* - 434 146, 348 732, -19,7
Din care Renault Rusia - 30 364, 22 392, -26,3
RENAULT KOREA MOTORS
______________________________
VP - 12 227, 12 032, -1,6
DACIA
______________________________
VP - 109 837, 126 443, 15,1
VU - 11 055, 1 472, -86,7
VP+VU - 120 892, 127 915, 5,8
LADA
______________________________
VP - 88 381, 57 832, -34,6
VU - 2 268, 2 776, 22,4
VP+VU - 90 649, 60 608, -33,1
ALPINE
______________________________
VP - 424, 709, 67,2
JINBEI&HUASONG
______________________________
VP - 22, -, -100,0
VU - 6 407, -, -100,0
VP+VU - 6 429, - , -100,0
EVEASY
______________________________
VP - 479, 1 737, 262,6
RENAULT GROUP
______________________________
VP - 549 031, 477 938, -12,9
VU - 116 215, 73 795, -36,5
VP+VU - 665 246, 551 733, -17,1
Din care Renault Rusia + LADA - 121 013, 83 000, -31,4
Despre Renault Group:
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.