REGULAMENT CONCURS ON LINE
Art. 1. Organizatorul concursului
Concursurile organizate pe pagina de facebook http://www.facebook.com/EurocarService Teleorman, https://www.instagram.com/eurocarserviceteleorman187/ si https://www.tiktok.com/@eurocarserviceteleorman?_t=8a7F2FgNkHe&_r=1
sunt concepute si administrate de catre SC Eurocar Service Teleorman SRL
Concursurile se vor desfasura conform prezentului Regulament, ale carui prevederi sunt obligatorii pentru toti participantii. Regulamentul oficial in cauza este intocmit si facut public, conform legislatiei aplicabile in Romania.
Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica sau de a schimba prezentul Regulament pe parcursul derularii prin intocmirea unui act adittional la prezentul regulament.
Art. 2. Locul de desfasurare a concursurilor
Concursul se desfasoara in mediul online, pe pagina de facebook Eurocar Service Teleorman SRL – http://www.facebook.com/EurocarServiceTeleorman ,
https://www.instagram.com/eurocarserviceteleorman187/ si
https://www.tiktok.com/@eurocarserviceteleorman?_t=8a7F2FgNkHe&_r=1
Pentru a participa la aceste concursuri, este necesar sa aveti cont de utilizator pe site-ul www.facebook.com. www.instagram.com si www.tictok.com completat cu o adresa de e-mail valida sau nume/prenume reale, similare cu cele din cartea de identitate.
Art. 3. Perioada de desfasurare a concursurilor
Toate intervalele de desfasurare a concursurilor vor fi publicate pe pagina oficiala de concurs a companiei.
Mecanismele de castig sunt :
Tragerea la sorti, iar extragerea se va face automatizat, prin intermediul site-ului random.org dintre toti participantii eligibili inregistrati conform mecanismelor descrise la fiecare concurs.
Concursul se desfasoara in perioada 01.03.2023 si 03.04.2023 ora 1500.
Art. 4. Dreptul si conditiile de participare
Concursul este deschis participarii tuturor persoanelor fizice cu domiciliul/ resedinta in Romania, cu varsta de minimum 18 ani (impliniti pna la data inceperii Concursului), care respecta termenii si conditiile prezentului Regulament (denumiti in continuare ‘’participanti’’). Nu pot participa angajatii sau colaboratorii organizatorului, precum si rudele de gradul I ale acestora. Fiecare participant se poate inscrie o singura data, iar castigatorul nu va putea solicita contravaloarea in bani a premiilor castigate, ori inlocuirea acestora cu alte bunuri. Premiul nu este transferabil. Participarea implica cunoasterea si acceptarea integrala, expresa si neechivoca a prezentului regulament. Un participant poate fi descalificat (prin optiunea
Art. 5. Mecanismul concursului
Orice persoana care indeplineste conditiile prevazute la art. 4 poate participa la concurs. Participantii trebuie sa indeplineasca si sa urmeza urmatorii pasi :
Art. 6. Premiile concursului
Premiul consta in:
Locul 1- Jacheta impermeabila logo Dacia
Locul 2- Rucsac logo Dacia
Locul 3- Sapca logo Dacia
Locul 4- Sticla izoterma logo Dacia
Art. 7. Alegerea castigatorului
Castigatorul va fi ales prin tragere la sorti cu ajutorul site-ului random.org pe data de 03.04.2023 , ora 15:00. Se vor lua in considerare doar participantii care au indeplinit toate cerintele.
Castigatorul va fi contactat prin intermediul paginii de Facebook printr-un mesaj privat si are la dispozitie 10 zile lucratoare pentru a oferi datele de contact.
Dupa validarea sa, acesta va fi anuntat public printr-un share la postarea initiala de concurs si mentionarea numelui sau in textul postarii respective. Prin furnizarea informatiilor solicitate, castigatorul accepta implicit premiul si isi exprima acordul in legatura cu anuntarea sa ca si castigator, prin publicarea numelui si prenumelui pe pagina de socializare a companiei.
Art. 8. Incetarea concursului
Prezentul concurs poate inceta in cazul aparitiei unui eveniment ce constituie forta majora, inclusiv in cazul imposibilitatii organizatorului, din motive independente de vointa sa, de a continua.
Forta majora, convenita ca fiind evenimentul imprevizibil si de neinlaturat, petrecut dupa data intrarii in vogoare a prezentului regulament oficial si care impiedica partea sau partile sa iai indeplineasca obligatiile contractuale, exonereaza de raspundere partea care o invoca, pe durata de existenta a cazului de forta majora. In cazul in care invoca forta majora, organizatorul este obigat sa comunice existenta acesteia participantilor la concurs, in termen de 5 zile lucratoare de la aparitia cazului de forta majora.
Art. 9. Litigii
Eventualele litigii aparute intre organizator si participantii la concurs se vor rezolva pe cale amiabila. Daca acest lucru nu este posibil, atunci litigiile vor fi solutionate de catre instantele de judecata competente de la sediul organizatorului.
Organizatorul nu isi asuma nici o raspundere cu privire la pretentiile tertilor sau ale institutiilor asupra premiilor castigate de participanti. Organizatorul nu isi asuma nici o raspundere in cazul in care ii sunt comunicate informatii false sau eronate. Organizatorul isi rezerva dreptul de a descalifica un text/ comentariu participant la concurs, daca va considera ca acesta este licentios sau indecent.
Organizatorul isi rezerva dreptul de a sterge postari care lezeaza imaginea companiei sau a concurentilor inscrisi, in mod direct sau prin asociere.
Art. 10. Protectia datelor cu caracter personal
In conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.679/20016 privind protectia datelor cu caracter personal (GDPR) organizatorul are obligatia de a prelucra date cu caracter personal in conditii de siguranta si numai pentru scopurile prezentate in acest document. Prin participarea la concurs, participantii isi exprima acordul in mod expres si neechivoc ca datele lor cu caracter personal sa intre in baza de data a organizatorului in vederea atribuirii premiului.
Art. 11. Regulamentul concursului
Regulamentul concursului este disponibil pe site-ul www.eurocartr.ro la sectiunea ‘’Concurs’’
Participarea la acest concurs implica acceptarea irevocabila si neconditionata a prevederilor prezentului regulament si obligativitatea respectarii acestora.
Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica oricand prevederile prezentului Regulament, in masura in care se va impune acest lucru, cu conditia anuntarii modificarilor pe pagina de Facebook. Modificarile/ forma modificata a regulamentului intra in vigoare imediat in conformitate cu legislatia aplicabila in Romania.
In cazul nerespactarii prezentului regulament de concurs, premiile castigate nu vor fi acordate.
Consiliul de Administrație al Renault Group a aprobat în unanimitate semnarea acordurilor privind cedarea a 100% din acțiunile deținute de Renault Group în filiala Renault Rusia către primăria orașului Moscova şi a 67,69% din capitalul AVTOVAZ către NAMI (institutul central rus de cercetare şi dezvoltare a automobilelor şi motoarelor).
Realizarea acestor tranzacții nu este supusă niciunei condiții, toate autorizațiile necesare fiind deja obținute.
Acordul prevede o opțiune de cumpărarea de către Renault Group a participaţiei sale în cadrul AVTOVAZ, care poate fi exercitată în anumite perioade în cursul următorilor șase ani.
„Azi am luat o decizie dificilă dar necesară, în deplină responsabilitate faţă de cei 45.000 de salariați pe care îi avem în Rusia, în dorința de a menține performanța Grupului şi a posibilității de a reveni în viitor în această țară, într-un context diferit. Am încredere în capacitatea Renault Group de a accelera transformarea sa şi de a-şi depăși obiectivele pe termen mediu”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Aşa cum s-a anunţat la data de 23 martie, în cadrul rezultatelor primului semestru 2022 va fi integrată o taxă de ajustare fără numerar corespunzătoare valorii contabile a fondului comercial şi a imobilizărilor corporale şi necorporale consolidate ale Grupului în Rusia. La 31 decembrie 2021 această valoare se ridică la 2,195 miliarde de euro. Activitățile din Rusia nu vor mai fi consolidate în conturile semestriale ale Renault Group care urmează să fie raportate la 30 iunie 2022 şi vor fi tratate ca activități abandonate în aplicația IFRS 5.
Renault Group îşi reconfirmă obiectivele în materie de rezultate financiare aşa cum au fost anunțate la data de 23 martie 2022. În avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului Renaulution, Renault Group va prezenta în toamna anului 2022, în cadrul unui eveniment Capital Market Day, stadiul la zi al perspectivelor sale financiare şi al strategiei care vizează poziționarea sa ca un actor de referință al lumii auto, durabil, competitiv şi orientat către tehnologie.
În cadrul planului “Renaulution”, Renault Group a anunțat, pe 18 februarie 2022, că studiază o nouă strategie referitoare la modul de organizare a activităților şi tehnologiilor sale în domeniul vehiculelor electrice şi termice în scopul creşterii eficienței şi performanței comerciale ale acestora. Noua strategie vizează adaptarea fiecărei tehnologii, ținând cont de atuurile şi de expertiza grupului pe diferitele pieţe şi în cadrul Alianţei.
Renault Group are ambiții mari în domeniul electric. Astfel, la orizontul anului 2030, marca Renault îşi propune să vândă doar autoturisme 100% electrice pe piaţa europeană. Pentru a accelera această tranziție şi pentru a răspunde exigențelor pieței de profil, aflată într-o creștere rapidă, grupul ia în considerare crearea în Franţa a unei entități dedicate Vehiculelor Electrice şi Software-ului. Renault Group a luat decizia strategică de a stabili în Franţa producția principalelor componente care țin de mobilitatea electrică, fapt care ilustrează dorința sa de a dezvolta activități cu un înalt nivel tehnologic pe pieţele cu potențial mare de creștere şi de a se poziționa ca lider al vehiculelor electrice în Europa.
Perimetrul luat în considerare cuprinde activitățile şi tehnologiile în domeniul electric şi în cel software pe întregul lanț de valoare: inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy şi alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum şi funcțiile suport legate de aceste activități.
Entitatea dedicată vehiculelor electrice ar putea dispune de peste 10 000 de salariați la orizontul anului 2023.
Această entitate autonomă va adopta un model de business adaptat specificului pieței vehiculelor electrice şi va putea încheia parteneriate în domeniul noilor tehnologii sau al serviciilor.
În paralel, Renault Group studiază oportunitatea de a crea o nouă entitate care să reunească activitățile sale din afara Franței din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride. Ținând cont de capacitățile de inovare şi de evoluțiile în direcția scăderii emisiilor pentru acest tip de vehicule, Renault Group are convingerea că vehiculele termice hibride şi hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât şi pe pieţele internaționale şi că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor. Reunind activitățile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, Renault Group are ca obiectiv să pună în valoare potențialul tehnologiilor sale, inclusiv în domeniul carburanților cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto.
Perimetrul avut în vedere cuprinde activitățile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride – exceptând producția de șasiuri – din cadrul:
Această entitate se va baza pe experiența şi competențele a circa 10 000 de salariați – din afara Franței – la orizontul anului 2023.
Pentru a constitui un lider mondial, global şi competitiv în beneficiul Renault Group, al partenerilor din cadrul Alianţei şi eventual al altor constructori şi clienți, această entitate va putea dezvolta parteneriate industriale şi tehnologice.
Consultările cu instanțele reprezentative ale angajaților referitoare la aceste proiecte se derulează în țările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social.
Renault Group accelerează aplicarea planului strategic "Renaulution" şi va prezenta, în toamna anului 2022, cu ocazia unui eveniment Capital Market Day, stadiul de avansare al acestor proiecte.
Începând cu data de 11 mai, David Durand este noul director de design al mărcii Dacia. El va face parte din comitetul de direcție condus de Denis Le Vot, CEO al mărcilor Dacia & LADA. David Durand este subordonat lui Laurens van den Acker, director de design al Renault Group şi membru al Board-ului de Management (BOM) al Renault Group. David Durand îi succede în această funcţie lui Miles Nürnberger, care părăsește compania din motive personale, pentru a urma alte proiecte profesionale.
David Durand, 49 ani, este absolvent al Școlii Superioare de design Strate College din Paris. Și-a început cariera în cadrul Renault Group în 1997 ca designer exterior. A fost responsabil de realizarea conceptelor Koleos în 1999 și Ellipse, în 2002.
Între anii 2002 și 2009, David Durand a lucrat în cadrul centrelor de design de la Barcelona (Spania), Seoul (Coreea de Sud) și Sao Paulo (Brazilia). În urma acestei experiențe internaționale, în anul 2011 este numit director de design pentru gama Global Access. De atunci, David Durand a contribuit la succesul mărcii Dacia și al abordării « Design to Cost ».
În 2020, este numit director de design exterior Dacia și participă la realizarea design-ului conceptului Bigster, care ilustrează evoluția viitoare a mărcii.
Începând cu data de 11 mai 2022, David Durand este numit director de design al mărcii Dacia și devine membru al comitetului de direcţie al business unit-ului Dacia & LADA.
David Durand a crescut în universul creației, făcând parte dintr-o familie de arhitecți. Pasionat de vehicule de epocă, de restaurarea motocicletelor, de artă contemporană și de arhitectură, David este de asemenea un împătimit al navigației cu vele. Până acum a realizat două traversări ale Atlanticului.
"Mă bucur să lucrez cu David pentru a răspunde provocărilor mobilității de mâine. Experiența sa solidă, creativitatea, simțul său acut al inovației și al business-ului se bucură de apreciere, atât în sânul direcției noastre cât şi în industria de automobile. Țin să îi mulțumesc totodată lui Miles pentru contribuția și munca sa cu echipele de design."
Laurens van den Acker, Director de Design Renault Group
ANUNT!
in data de 03.05.2022 ora 15,00 a avut loc tragerea la sorti a castigatorilor la concursul - tombola cu premii derulat in perioada 01.02.2022 - 29.04.2022
acestia sunt:
locul 1 - Ungureanu Ionel Stelian
locul 2 - Prosa Bogdan
Locul 3 - Ivanus Madalin
pentru relatii suplimentare tel: 0247317095
Un vehicul Duster SL Extreme, de culoare Gri Urban, a marcat miercuri, 20 aprilie 2022, atingerea pragului de 10.000.000 de automobile produse sub brandul Dacia. Vehiculul aniversar a ieșit de pe linia de montaj general a Uzinei Vehicule Mioveni şi se va alătura colecției de modele istorice Dacia.
Primul autoturism purtând marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968.
Rezultat al cooperării cu compania Renault, inițiată încă din 1966, producția de autoturisme Dacia a debutat cu fabricarea sub licență a modelului Renault 8, sub numele de Dacia 1100.
În 1969 a intrat în producţie Dacia 1300, după licența Renault 12. Modelul a rămas în fabricaţie timp de 35 de ani, dând naștere unei întregi familii de vehicule (break, sport, utilitare) care au marcat peisajul auto al României în ultimele decenii ale secolului XX. O nouă generație de modele, proiectată şi dezvoltată integral în România, a fost lansată în 1995, sub numele Dacia Nova.
Preluarea uzinei de la Mioveni de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia, care a devenit, odată cu lansarea modelului Logan, în anul 2004, un constructor cu vocație internațională.
Începând din 2005, fabricarea modelului Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României – uzina SOMACA din Casablanca (Maroc).
Expansiunea comercială a mărcii Dacia şi diversificarea gamei de modele au impus extinderea capacităților de producţie ducând la inaugurarea, în 2012, a unei noi uzine în orașul port Tanger, din Maroc. O altă linie de fabricaţie, destinată exclusiv nevoilor pieței algeriene a fost deschisă în 2016 în orașul Oran.
În fine, din 2020, uzina din orașul chinez Shyian asigură producția modelului Spring – primul vehicul electric al mărcii Dacia.
De-a lungul celor 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului autoturism Dacia, pe liniile de asamblare ale celor cinci uzine s-au succedat șase familii de modele. Produs în uzinele de la Mioveni, Tanger şi Casablanca, Sandero (inclusiv Sandero Stepway) este modelul Dacia cu cel mai mare succes internațional – din 2017 fiind cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa.
La rândul său, modelul Duster – fabricat în exclusivitate la uzina de la Mioveni – este cel mai vândut SUV din Europa către aceeași categorie de clienți.
Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente. Marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa, principalele pieţe fiind Franţa, Germania şi Italia.
Fabricaţie vehicule sub marca Dacia
Uzina - Din anul
Mioveni - 1968
Casablanca (Maroc) - 2005
Tanger (MaroVc) - 2012
Oran (Algeria) - 2016
Shyian (China) -2020
Jaloane de fabricaţie
1985 - 1.000.000
1998 - 2.000.000
2014 - 5.000.000
2022 - 10.000.000
Top 3 modele cele mai produse
Sandero/Sandero Stepway - 2.600.000
Dacia 1300/1310 şi derivate - 2.300.000
Duster - 2.100.000
La fel ca în 2021, rezultatul sondajului "Cele mai bune mărci la toate categoriile", realizat de publicația germană Auto Bild, plasează marca Dacia pe primul loc la categoria generală a celui mai bun "raport calitate-preţ" printre cele 37 de mărci luate în considerare. Încă odată, vehiculele Dacia sunt recunoscute pentru fiabilitatea şi caracterul lor accesibil.
Dacia Sandero este modelul de oraș cel mai accesibil de pe piaţa germană. Cu designul şi echipamentele sale moderne, hatchback-ul Dacia răspunde așteptărilor esențiale ale clienţilor. În categoria modelelor SUV de segment B, Dacia Duster ilustrează spiritul outdoor al mărcii, cu aspectul său robust de vehicul adaptat pentru incursiunile offroad. Noua Dacia Jogger aduce, la rândul ei, o nouă abordare în segmentul modelelor compacte de familie, oferind polivalența unui vehicul care poate fi disponibil în configurații cu cinci şi cu șapte locuri.
Cele patru titluri acordate de cititorii Auto Bild confirmă odată în plus orientarea mărcii Dacia: aceea de a oferi clienţilor cel mai bun raport valoare/preţ de pe piaţă, asigurând în acelaşi timp o fiabilitate la cel mai înalt nivel. De la lansarea sa, în 2004, Dacia a vândut peste 750.000 de vehicule în Germania. În 2021, cu peste 42.000 de înmatriculări, Dacia a înregistrat o cotă de piaţă de aproape 1,5 %.
Fundația Groupe Renault România s-a alăturat încă de la început efortului de susținere a celei mai profunde cauze umanitare a momentului: cea a valului de refugiați din Ucraina.
Derulat în coordonare cu Crucea Roșie Română, demersul Fundației Groupe Renault România s-a concretizat în aceste zile printr-o donație de vehicule, constând din 4 utilitare: două Renault Master și două Renault Kangoo.
Perfect adaptate transportului de produse de necesitate, aceste vehicule vor fi utilizate de voluntarii Societății Naționale de Cruce Roșie din România în transporturile umanitare pe care le vor face pentru a asigura accesul refugiaților din Ucraina la materiale medicale, alimente, apă şi alte bunuri vitale.
" Considerăm că este de datoria noastră să contribuim la cauza umanitară de susținere a refugiaților din Ucraina. Ne-am alăturat acestui efort cu toată convingerea şi am decis să facem această donație de vehicule către Crucea Roșie Română din dorința de a răspunde nevoilor logistice imediate, de transport al materialelor umanitare pentru cei care au în aceste clipe atâta nevoie de solidaritatea noastră."
Alături de cele 4 vehicule, Fundația Groupe Renault România a oferit Societății Naționale de Cruce Roșie din România o donație în bani precum şi în produse neperisabile şi de igienă colectate în urma unei campanii interne în rândul angajaților Grupului.
“În mijlocul acestor suferințe provocate de conflictul armat din Ucraina, este încurajator să vezi nivelul de solidaritate al companiilor. Generozitatea Renault Group România asigură Crucii Roșii Române posibilitatea de a răspunde la rândul său într-un timp foarte scurt nevoilor cetățenilor ucraineni, trimițând materiale umanitare acolo unde este cea mai mare nevoie. Mulțumim Fundația Groupe Renault România pentru dovada constantă de responsabilitate socială, de solidaritate și umanitate”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române.
"Crearea de valoare se află în centrul strategiei Renault Group şi se reflectă în activitatea din primul trimestru 2022. Vânzările noastre pe canalele cele mai rentabile continuă să progreseze iar politica proactivă în domeniul comercial derulată de la jumătatea anului 2020 se dovedește fructuoasă. În plus, gama de modele E-TECH este un succes confirmat. Portofoliul de comenzi, aflat la un nivel record, beneficiază de evoluția gamei de vehicule care devine tot mai competitivă. Într-un context perturbat de conflictul din Ucraina, de criza semi-conductorilor şi de inflație, Renault Group îşi continuă redresarea şi îşi accelerează aplicarea strategiei."
Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552 000 de vehicule în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce la creșterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile. Astfel, în principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69 % din total, faţă de 54 % în primul trimestru din 2021.
Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH care reprezintă 36 % din vânzările de vehicule de persoane, în creștere cu 13 puncte procentuale faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29 % din total (+8 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2021). Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creștere a vânzărilor de 40 % faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziționarea ca actor de referință al mobilității electrice şi hibride.
Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depășit 2 milioane de unităţi vândute de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9 000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa.
Activitatea Alpine este concentrată în acest început de an asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110. Vânzările mărcii au crescut cu 67 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări la 31 martie 2022. Modelul Spring înregistrează 20 500 de comenzi în primul trimestru iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un carnet de comenzi consistent (36 500 de comenzi înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70 % pentru versiunile superioare).
Megane E-TECH Electric afişează deja peste 10 000 de comenzi în două luni, din care 70 % pe versiunile superioare. Primele livrări ale modelului Megane E-TECH Electric vor avea loc în luna mai în Franţa şi în iunie pe principalele pieţe europene.
În trimestrul I 2022, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 9,7 miliarde de euro, în scădere cu 2,7 % faţă de perioada similară a anului trecut. Calculată la curs de schimb şi perimetru constant, scăderea este de 0,7 %.
Cifra de afaceri a AVTOVAZ şi a Renault Rusia este de 0,9 miliarde de euro, în scădere cu 15,7 % faţă de perioada similară a anului trecut, activitatea fiind puternic impactată începând din 24 februarie, de conflictul din Ucraina. Contribuţia AVTOVAZ se ridică la 527 milioane de euro, în scădere cu 23,1 %. Cifra de afaceri a Renault Rusia se ridică la 367 milioane de euro, în scădere cu doar 2,1 % ca urmare a operațiunilor de eliminare a stocurilor şi a creşterii prețurilor.
Exceptând activitățile AVTOVAZ şi Renault Rusia, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 8,9 miliarde de euro, în scădere cu 1,1 % iar cifra de afaceri a activității Automobile se ridică la 8,1 miliarde euro, în scădere cu 1,0 %. Această evoluție este rezultatul următoarelor elemente:
Efectele cursului de schimb, de -0,9 puncte, sunt cauzate în principal de devalorizarea Lirei turcești şi într-o măsură mai mică a Peso-ului argentinian.
Efectul de volum, -8,9 puncte, se explică în principal prin scăderea pieței auto în Europa ca urmare a penuriei de semi-conductori, cu impact în principal asupra vânzărilor mărcii Renault, Dacia fiind mai puțin expusă la furnizorii cei mai afectați.
Efectul indus de preţ, de +5,6 puncte, reflectă continuarea politicii noastre care pune accent pe valoare în faţa volumelor de vânzări precum şi creșterile de preţ necesare pentru a compensa inflația costurilor şi devalorizarea anumitor monede (Lira turcească şi Peso-ul argentinian).
Efectul mixului de produs, de +2,2 puncte reflectă lansarea modelului Jogger în cursul acestui trimestru şi succesul modelului Arkana lansat în trimestrul al doilea 2021.
Impactul vânzărilor către companiile partenere este de -2,8 puncte. El este cauzat în principal de scăderea producției de motoare diesel şi de vehicule pentru partenerii Renault Group, în special încheierea, la sfârşitul anului trecut, a contractelor cu Opel pentru fabricarea modelului Master şi cu FIAT, pentru producerea modelului Trafic.
Capitolul intitulat « altele » a adus o contribuţie pozitivă de 3,4 puncte ca urmare a performanței activității de vânzare de piese şi accesorii şi a Renault Retail Group.
Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 8 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul întâi 2022.
Finanţarea vânzărilor (RCI Bank & Services) realizează o cifră de afaceri de 737 milioane de euro în trimestrul I, în scădere cu 2,9 % faţă de trimestrul I 2021. Valoarea medie finanțată pentru contractele noi este în creștere şi permite compensarea scăderii cu 9,7 % a numărului de contracte ca urmare a reducerii înmatriculărilor.
La 31 martie 2022, stocul total (incluzând cel al reţelei de dealeri independenți) se cifra la 336 000 vehicule (echivalentul a 63 de zile de vânzări), faţă de 487 000 de vehicule la sfârşitul lunii martie 2021 şi se situa la nivel constant faţă de cel înregistrat la 31 decembrie 2021.
Pe 23 martie 2022, Renault Group a anunțat:
Criza de semi-conductori continuă să afecteze puternic piaţa auto. Renault Group confirmă că în 2022 va pierde din acest motiv o producţie de 300 000 de vehicule, în principal în primul semestru.
Într-un context marcat de inflația puternică a costurilor, Renault Group continuă politica sa comercială axată pe valoare şi continuă programele de reducere a costurilor pentru creșterea competitivității.
Așa cum a indicat cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, pe 18 februarie 2022, Renault Group confirmă că este în avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului strategic Renaulution şi accelerează aplicarea acestuia.
Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din toamna anului 2022, noile sale obiective financiare şi strategia sa care îl va poziționa ca un actor de referință al domeniului auto, competitiv, tehnologic şi responsabil.
(în milioane de euro)
Trim I - 2021
Automobile – fără AVTOVAZ - 8 566
Din care Renault Rusia - 375
AVTOVAZ - 685
Servicii de mobilitate - 5
Finanţarea vânzărilor - 759
Total - 10 015
(în milioane de euro)
Trim I - 2022
Automobile – fără AVTOVAZ - 8 476
Din care Renault Rusia - 367
AVTOVAZ - 527
Servicii de mobilitate - 8
Finanţarea vânzărilor - 737
Total - 9 748
(în milioane de euro)
Variaţia 2022/2021
Automobile – fără AVTOVAZ -1,1 %
Din care Renault Rusia -2,1 %
AVTOVAZ - 527 -23,1 %
Servicii de mobilitate +60,0 %
Finanţarea vânzărilor -2,9 %
Total -2,7 %
Cumul la 31 martie 2022 , Volume (Unităţi)
FRANŢA - 104 145
RUSIA - 75 104
ITALIA - 38 918
GERMANIA - 37 382
TURCIA - 29 648
BRAZILIA - 26 048
INDEIA - 23 205
MAROC - 16 502
SPANIA - 16 179
MAREA BRITANIE - 15 835
BELGIA+ LUXEMBOURG - 13 749
COREEA DE SUD - 12 659
POLONIA - 12 587
ARGENTINA - 10 218
COLUMBIA - 10 031
Cumul la 31 martie 2022 , Cotă de piaţă
VP+VU(%)
FRANŢA - 22,8
RUSIA - 27,1
ITALIA - 9,9
GERMANIA - 5,5
TURCIA - 19,5
BRAZILIA - 7,0
INDEIA - 2,2
MAROC - 39,9
SPANIA - 8,5
MAREA BRITANIE - 3,2
BELGIA+ LUXEMBOURG - 10,4
COREEA DE SUD - 3,5
POLONIA - 10,7
ARGENTINA - 10,2
COLUMBIA - 19,4
Trimestrul I 2021, 2022, % variaţie
RENAULT
______________________________
VP - 337 661, 279 185, -17,3
VU - 96 485, 69 547, -27,9
VP+VU* - 434 146, 348 732, -19,7
Din care Renault Rusia - 30 364, 22 392, -26,3
RENAULT KOREA MOTORS
______________________________
VP - 12 227, 12 032, -1,6
DACIA
______________________________
VP - 109 837, 126 443, 15,1
VU - 11 055, 1 472, -86,7
VP+VU - 120 892, 127 915, 5,8
LADA
______________________________
VP - 88 381, 57 832, -34,6
VU - 2 268, 2 776, 22,4
VP+VU - 90 649, 60 608, -33,1
ALPINE
______________________________
VP - 424, 709, 67,2
JINBEI&HUASONG
______________________________
VP - 22, -, -100,0
VU - 6 407, -, -100,0
VP+VU - 6 429, - , -100,0
EVEASY
______________________________
VP - 479, 1 737, 262,6
RENAULT GROUP
______________________________
VP - 549 031, 477 938, -12,9
VU - 116 215, 73 795, -36,5
VP+VU - 665 246, 551 733, -17,1
Din care Renault Rusia + LADA - 121 013, 83 000, -31,4
Despre Renault Group:
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
Un vehicul Duster SL Extreme, de culoare Gri Urban, a marcat miercuri, 20 aprilie 2022, atingerea pragului de 10.000.000 de automobile produse sub brandul Dacia. Vehiculul aniversar a ieșit de pe linia de montaj general a Uzinei Vehicule Mioveni şi se va alătura colecției de modele istorice Dacia.
Primul autoturism purtând marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968.
Rezultat al cooperării cu compania Renault, inițiată încă din 1966, producția de autoturisme Dacia a debutat cu fabricarea sub licență a modelului Renault 8, sub numele de Dacia 1100.
În 1969 a intrat în producţie Dacia 1300, după licența Renault 12. Modelul a rămas în fabricaţie timp de 35 de ani, dând naștere unei întregi familii de vehicule (break, sport, utilitare) care au marcat peisajul auto al României în ultimele decenii ale secolului XX. O nouă generație de modele, proiectată şi dezvoltată integral în România, a fost lansată în 1995, sub numele Dacia Nova.
Preluarea uzinei de la Mioveni de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia, care a devenit, odată cu lansarea modelului Logan, în anul 2004, un constructor cu vocație internațională.
Începând din 2005, fabricarea modelului Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României – uzina SOMACA din Casablanca (Maroc).
Expansiunea comercială a mărcii Dacia şi diversificarea gamei de modele au impus extinderea capacităților de producţie ducând la inaugurarea, în 2012, a unei noi uzine în orașul port Tanger, din Maroc. O altă linie de fabricaţie, destinată exclusiv nevoilor pieței algeriene a fost deschisă în 2016 în orașul Oran.
În fine, din 2020, uzina din orașul chinez Shyian asigură producția modelului Spring – primul vehicul electric al mărcii Dacia.
De-a lungul celor 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului autoturism Dacia, pe liniile de asamblare ale celor cinci uzine s-au succedat șase familii de modele. Produs în uzinele de la Mioveni, Tanger şi Casablanca, Sandero (inclusiv Sandero Stepway) este modelul Dacia cu cel mai mare succes internațional – din 2017 fiind cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa.
La rândul său, modelul Duster – fabricat în exclusivitate la uzina de la Mioveni – este cel mai vândut SUV din Europa către aceeași categorie de clienți.
Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente. Marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa, principalele pieţe fiind Franţa, Germania şi Italia.
Fabricaţie vehicule sub marca Dacia
Uzina - Din anul
Mioveni - 1968
Casablanca (Maroc) - 2005
Tanger (MaroVc) - 2012
Oran (Algeria) - 2016
Shyian (China) -2020
Jaloane de fabricaţie
1985 - 1.000.000
1998 - 2.000.000
2014 - 5.000.000
2022 - 10.000.000
Top 3 modele cele mai produse
Sandero/Sandero Stepway - 2.600.000
Dacia 1300/1310 şi derivate - 2.300.000
Duster - 2.100.000
Un client din București a devenit posesorul celui de-al 5.000-lea vehicul Dacia Spring vândut pe piaţa din România. Autoturismul, de culoare Lightning Silver, a fost achiziționat prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto național, Rabla Plus.
Încă de la lansarea sa comercială, Dacia Spring s-a impus ca lider detașat al pieței vehiculelor electrice din România, ajungând să dețină aproape un sfert din vânzările acestui segment.
85% din clienții modelului au comandat ambele sisteme de alimentare disponibile opțional: cablul de 10A şi sistemul de încărcare rapidă la bornă de curent continuu.
La nivel european, la sfârşitul lunii martie se aflau deja în circulație aproape 40.000 de vehicule Dacia Spring. Cele mai multe dintre acestea fuseseră înmatriculate în Franţa (peste 18.000 de unităţi), Italia (6.700 de unităţi) şi Germania (5.100 de unităţi).
În cursul lunii martie, Renault Technologie Roumanie a pus o serie de echipamente moderne la dispoziția studenților din trei instituții de învățământ superior: Universitatea Politehnică din București, Universitatea din Pitești şi Universitatea Valahia din Târgoviște.
Destinate dotării laboratoarelor în care îşi desfășoară activitatea studenții de la specializările calculatoare, electronică şi telecomunicații, echipamentele respective, unicat în România, constau în bancuri de testare de tip HIL (Hardware in the Loop). Pe acestea, tinerii vor învăța să creeze vehicule virtuale (prin modele matematice rulate de bancul respectiv) pe care să valideze ulterior softuri instalate pe diverse modele ale Grupului Renault şi ale partenerilor săi.
Bancurile HIL pot fi utilizate pentru validarea softului, atât pentru vehiculele termice (diesel şi benzină), cât şi pentru vehiculele electrice şi hibrid.
Fiecare echipament a fost livrat împreună cu câte opt calculatoare pe care studenții pot învăța să creeze aplicații de control şi automatizare destinate să ruleze pe bancurile respective.
Alexander Simionescu, directorul general al RTR, prezent la evenimentele de la cele trei Universități, a declarat:
„Renault Technologie Roumanie a trecut în altă ligă, nu mai are doar o acoperire regională. I s-au încredințat responsabilități la nivelul întregii lumi a Ingineriei Renault. Acum gestionăm proiecte complete şi tehnologiile aferente, care implică ansamblul meseriilor. Compania oferă astfel oportunități deosebite pentru inginerii pasionați, creativi, care vor să trăiască o viață profesionala într-o echipă unde se face un vehicul de la bara din faţă până la bara din spate”.
Acest demers se înscrie într-o serie lungă de acțiuni de colaborare între RTR şi instituții de învățământ superior cu profil tehnic din România, expresie a unei viziuni mai largi de susținere a tinerei generații prin promovarea educației care conduce la meseria de inginer. Astfel, de-a lungul timpului, au fost încheiate acorduri prin care au fost puse la dispoziția universităților, pentru uz didactic, motoare, cutii de viteze, diverse agregate şi chiar vehicule complete.
#EmployerOfChoiceForWomen
#MediuDeLucruInternational
#BrightEngineers